Rabu, 16 Mei 2012

ANTARA HAJAT MAMA YANG TERCAPAI...

Malam ani, 24 Jamadilakhir, aku masih lagi di opis. Orang ICT ada membuat keraja yang aku sendiri inda paham. Tapi apa boleh buat, terpaksalah aku menunggu.

Entah macam mana, aku tebuka satu folder “Mama Nini” yang pernah dibagi oleh Si Bilah. Dalam folder atu tersimpan himpunan gambar-gambar Mama. Tiba-tiba aku mula teringat cakap biniku masa ia melihat gambar Bapa bersama anak dan menantunya laki-laki.
“iatah Mama pernah becakap ni, ia mau begambar sama anak-menantunya bini-bini. Alhamdulillah, Tuhan jua kan menyampaikan hajatnya atu…” sambil biniku menganang kan gambar durang masa di rumah Si Alai.

"Gambar kenangan Mama bersama Anak Menantunya bini-bini"


"Gambar yang menjadi inspirasi Mama untuk begambar bersama anak-menantunya bini-bini"


Pernah dulu sebelum Haji Husin meninggal, laki Si Bibi pernah menyuarakan untuk begambar sekeluarga. Tapi masa atu, ia selalu keraja, sampailah saat bila Haji Husin dijemput Allah s.w.t pada 10hb Februari 2007, dan hajat laki Si Bibi inda kesampaian.

Tapi ani, Alhamdulillah, sampai jua hajat Mama kan begambar beramai-ramai. Dan semua ani sudah menjadi kenangan. Kenangan yang menjadi penyuntik semangat menuju mahligai keluarga bahagia biarpun Mama “terpaksa mengorbankan dirinya” untuk semua kebahgiaan… Moga Allah sentiasa merahmati Mama… Amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan