Isnin, 16 Januari 2012

GURINDAM KASIH BAPA KAMI...

Bila ku mendangar prihal Bapa selepas Mama Kami meninggalkan kami semua, dapat kurasakan, orang yang paling berat menanggung derita ialah Bapa.

Inda dapat disalahkan kalau Bapa selalu tekanangkan Mama Kami. Jangankan Bapa, aku sendiri masih lagi terasa himpitan rindu arah Mama Kami, anikan pulang Bapa… orang yang sama-sama susah senang dalam melayari hidup laki-bini.

Kalau dulu, kemana saja durang akan sentiasa bedua. Ke pejabat, Mama Kami akan mendrivekan Bapa. Bila minum di kedai, akan terlihat disebuah meja, duduk Bapa sama Mama Kami berdua.  Kadang-kadang, sampai ada orang merista arahku,
“Rin, ada kuliat bapa mu sama mama mu minum di Kiantan ah, selalu durang ku jumpa minum sana…” rista kawan sekerjaku.
“Au, andangnya tu, romantik kali ah…” jawabku sambil baibun.

Nyatanya Bapa dan Mama Kami antara sepasang warga emas di atas muka bumi ani yang menjadi tumpuan orang ramai diatas keintiman durang sampai ke tua.



Kugambarkan kisah cinta Bapa Mama kami dengan lagu "Anuar Zain - Sedetik Lebih" dan lagu atu selalu kudengar masa perjalananku ke Temburong. Ternyata disini terungkap sebuah kisah nyata...
Sedetik Lebih – Anuar Zain
"Setiap nafas yang dihembus
Setiap degupan jantung
Aku selalu memikirkanmu"
"Dalam sedar dibuai angan
Dalam tidur dan khayalan
Aku selalu memikirkanmu"
"Ternyata ku perlukan cinta dari dirimu sayang
Barulah terasa ku bernyawa"
"Kasihku ku amat mencintai kamu
Kerana kau beri erti hidup
Ku kan terus mencinta sedetik lebih selepas selamanya"


"Di kala penuh ketakutan dengan badai kehidupan
Ku bersyukur adanya kamu"
"Biarlah kehilangan semua yang dimiliki di dunia
Asal masih adanya kamu"

Sebuah perjalanan hidup sepasang insan yang bergelar Bapa Mama Kami... "....ternyata ku perlukan cinta dari dirimu sayang, barulah terasa ku bernyawa.."
"Ya Allah, Limpahkan kepada Bapa, sebuah anugerah kekuatan hidup untuknya menerusakan sebuah perjalanan yang masih belum berakhir"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan